Online Seminarie De instabiele schouder: richtlijnen voor oefentherapeutische aanpak - Prof. dr. Ann Cools

Datum: op dinsdag 16 juni 2020 tussen 19u-21u.

Accreditatiepunten: 4 punten - Pro-Q-Kine

U ontvangt een uitnodiging in uw mailbox met daarin een link naar de virtuele ruimte op MS Teams (U kunt zich via de link aanmelden vanaf 18u45.)

Inhoud:

Schouderinstabiliteit overkoepelt een grote variabiliteit aan klinische presentaties, van de traumatische luxatie, over de sportgerelateerde verworven instabiliteit, naar de aangeboren multidirectionele instabiliteit. Hoewel de krijtlijnen en doelstellingen van de behandeling zeer gelijkaardig zijn, nl het verbeteren van de lokale spiercontrole, verhogen van de coördinatie, stabiliteit en functionele kracht, heeft elke vorm van instabiliteit toch zijn eigen specifieke aanpak. Het doel van deze webinar is a) even stil te staan bij de verschillende eigenschappen van de types instabiliteit, en b) dieper in te gaan op oefentherapeutische richtlijnen voor elk van de 3 categorieën.

Schrijf je hier in voor lessen uit deze cursus

Online beschikbaar

Docent: Prof. dr. Ann Cools

Ann Cools is docent aan – en voormalig hoofd van – de afdeling kinesitherapie & revalidatiewetenschappen Universiteit Gent. Zij is auteur van diverse nationale en internationale publicaties over schouderrevalidatie. Zij is als fysiotherapeut, deeltijds verbonden aan de Universiteit Gent in België en deeltijds aan de dept. of Occupational and Physical Therapy en the Institute of Sports Medicine, Bispebjerg Hospital, University of Copenhagen, Denmark. Ann Cools is een veel gevraagd spreker in binnen- en buitenland. Ze verzorgt internationaal schoudercursussen bij diverse organisaties. Ze was van 2008 tot 2016 hoofd van de opleiding Revalidatiewetenschappen en Kinesitherapie aan de Universiteit Gent. Ook was zij stichtend lid en voorzitter van de European Society of Shoulder and Elbow Rehabilitation en in 2017 mede-oprichter van het Schoudernetwerk Vlaanderen.